Wednesday, November 10, 2010

Rindu...

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah...
Knp hari ke hari aku rasa semakin rindu pada dia...
Rindu yang lahir jauh dari lubuk hati ini...
Adakah dia juga berasa sama seperti aku?
Kenapa hidup aku asyik memikirkan dirinya?

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Itulah hati...
Sukar ditafsiri...sukar difahami...
Diriku ini sukar untuk menyatakan semua
Aku buntu
Apa yang perlu aku lakukan?

Ya Allah...Tolong aku lagi
Aku pinta kepadamu
Aku buntu......Tolonglah aku Ya Allah...

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang kucari
Dialah penawar hati yang ku nanti
Kini akhirnya kutemui
Tapi ku tak pasti rencana-Mu
Apakah dia kan kumiliki

Jika dirinya bukan untukku
Redha kan hatiku dengan ketentuan-Mu
Mungkin ada insan yang lebih baik telah dicipta untuk dirinya dan untuk diriku ini...

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

~E.N.D~

0 comments:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP