Sunday, March 22, 2009

memburu di PULAU KETAM...

PANCING..PANCING..PANCING....huhh..lama da x plan trip memancing ke tempat2 yang best. sblm ni dok layan pancing kt kolam je. just utk lepaskan gian dan release tension. actually minat mancing ni da x hardcore cam dulu lagi da. kalo dulu kalau boleh tiap2 hari nak pegi. sampai orang panggil aku macha sbb kulit rentung giler....hehhe. tu dulu la. skarang x lagi kut. da putih berseri kembali sbb kene paksa pakai fair&lovely...:P...kui..kui..kui.... da xbest da nak pegi mancing skg ni sbb geng pancing aku sume sibuk memanjang. yang da kawen tu toksah cite la, bersara terus..huhh. sekarang ni pon kalo nk g mancing pon ikut mood je. kalo rasa nak pegi, aku akan pegi. then aku akan pegi mancing kalo betul2 tengah tension & stress. aku dapat rasakan tempat mancing la yang boleh tenangkan fikiran aku walaupon kadang2 tu tambah tension sbb xdapat ikan...hehehe.

Ok pembuka tirai untuk jadual memancing tahun 2009 ni aku mulakan cerita ke pulau ketam. ni pegi pon sbb member aku si mail sponsor. sponsor sbb aku da janji nk buatkan storybook untuk gambar2 kawen dia...hehehe. trip kali ni pegi masa masa bulan 1 raya cina lepas. xbanyak ikan yang saiz2 bagak trip kali ni. sekor je la yg besar pon...ibu gelama. walaupon ikan xgalak sangat, yang penting aku heppy...tu la tujuan sebenar aku g mancing. just for fun and release tension. tenang je fikiran bile da ada kt tengah2 laut tu. tambah tenang bile dapat tengok keindahan ciptaan ALLAH..tambah plak si mail, amrul and si man yg jadi pak lawak. bertambah2 heppy walaupon ikan xbanyak...huhh.



bertolak pas subuh...





masa untuk cari umpan mancing....udang idup.



breakfast time pas penat jala udang. ROTI CANAI!! best tol pekena roti canai kat tengah2 laut nih..



tu dia si man memulakan aksi....




lunch time pekena maggi..sedap seh!!! serius. lain feel makan kt umah ngan kat tengah laut nih. berselera sungguh...




ni dia hasil tunggal yang besar. si mail yang dapat sebenarnya. aku tumpang glamer je ngan ikan tu...hehehe.

Ni la sebenarnya nikmat memancing. dapat x dapat ikan tu tolak ke tepi. yang penting happy and ilang tension sambil menikmati keindahan ciptaan ALLAH SWT. subhanallah...... tak sabar tunggu untuk trip yang seterusnya...hehhh

0 comments:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP